Der kan opstå mange juridiske problemstillinger i forbindelse med at have ansatte i en virksomhed. Vi kan hjælpe dig med at løse dine problemstillinger og besvare dine spørgsmål, herunder:

  • Hvilke oplysninger må jeg indhente om en ansøger i forbindelse med ansættelsessamtalen?
  • Hvor lang tid må jeg opbevare oplysningerne om en ansøger?
  • Hvordan bør stillingsbetegnelsen formuleres, så man undgår flest mulige problemer med ændringer i ansættelsesforholdet
  • Hvad skal der stå i et ansættelsesbevis for at det overholder lovgivningen og får at jeg som arbejdsgiver undgår at betale godtgørelse og erstatning?
  • Kan jeg indgå en konkurrenceklausul med min arbejdstager og hvad er betingelserne for dette?
  • Kan jeg indgå en kundeklausul med min arbejdstager og hvad er betingelserne for dette?
  • Hvad er reglerne for deltidsansatte?
  • Skal jeg have en whistleblowerordning?
  • Hvordan skal jeg forholde mig i forhold til mine ansatte, hvis jeg vil overdrage min virksomhed til en ny ejer?
  • Hvad skal jeg være opmærksom på, hvis jeg opsiger en medarbejder?
  • Hvad skal jeg være opmærksom på, hvis jeg vil bortvise en medarbejder?
  • Hvad er reglerne for sygemelding af en medarbejder?
  • Hvad er opsigelsesvarslet for funktionærer?
  • Hvad siger den nye ferielov?
Kontakt os