persondata

For virksomheder har den nye persondataforordning og den danske databeskyttelseslov betydet en række ændrede forretningsgange. Der har og er givetvis en masse spørgsmål eller problemstillinger, din virksomhed ønsker at få besvaret. Vi er klar til at hjælpe jer med at håndtere jeres spørgsmål og problemstillinger indenfor persondataretten. Disse spørgsmål kan eksempelvis være:

  • Hvordan laver jeg en fortegnelse?
  • Hvilke regler gælder der for sletning af oplysninger om kunder og ansatte?
  • Hvilke oplysninger skal jeg give personer, som overlader persondata til min virksomhed?
  • Skal jeg lave en it-politik omkring den måde jeg beskytter andre personers personoplysninger?
  • Skal jeg lave en risikovurdering og hvorledes gør jeg det?
  • Hvordan laver jeg en konsekvensanalyse?
  • Hvordan forholder jeg mig til en anmodning fra en person om at få indsigt i de personoplysninger, som min virksomhed har om vedkommende?
  • Hvem er databehandlere i min virksomhed og hvilke forhold bør jeg få reguleret i den aftale, jeg skal lave med vedkommende?
  • Skal jeg eller bør jeg få udpeget en DPO?
  • Hvilke krav er der til min virksomhed, hvis der sker et datasikkerhedsbrud?
  • Hvordan overholder jeg de nye krav til dokumentation i persondataforordningen og databeskyttelsesloven?
Kontakt os